saddle tramp


Tätä se pöndelle muuttaminen tiesi. Meidän perheen elämästä on tullut ihan countrya, peuranpää vaan puuttuu seinältä. En edes muista mistä innostus lähti. Yhtäkkiä meillä vaan alettiin kuunnella kummallista musiikkia, pukeutua bootcutfarkkuihin (minä) ja punaruutuflanelliin (mies). Pihaan ilmestyi jättikokoinen Chevrolet Blazer (aka Mörkö) ja minä hurahdin lännenratsastukseen.

Olen talvesta asti käynyt länkkätunneilla, vai valmennuksestako nykyään hienosti puhutaan. Samalla olen koko vuoden ratsastanut parilla tutulla hepalla perinteiseen enkkutyyliin. Koska nämä kaksi täysin eri tapaa ratsastaa sotivat toisiaan vastaan, ja jarruttavat edistymistäni, aion jättää vanhat kuviot kokonaan unholaan ja keskittyä jatkossa vain karjapaimenten oppeihin. Jotka muuten erittäin viisaita oppeja ovatkin. Ainakin minua viehättää ratsastustyyli, jossa kaikki turha kokoaminen ja asettaminen (eli väkisinvääntö) jätetään pois. Kaikki tekeminen perustuu tarpeeseen, esimerkiksi sillan ylitykseen tai portin avaamiseen, ja kun hevonen toimii, se jätetään rauhaan.

Ny pitäisi vain löytää se hevonen, joka sopii tämän cowgirlin satulan alle. Minulla on pari ehdokasta, joissa kummassakin on länkkää ajatellen hyvät ja huonot puolensa. Kumpikaan ei siis ole länkkään koulutettu, vaan näiden nuorten hevosten kanssa pitää aloittaa alusta. Kumpikin vaikuttaa nopealta oppimaana ja etenkin tällä toisella suokkipojalla tuntuu olevan luontaisesti upea jogi. Ensi viikolla pitäisi syntyä jotain päätöksiä. Jännittävää!

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa tosi kiehtovalta ja mielenkiintoiselta harrastukselta, varmaan vie mennessään tuo touhu. Itse olen tätä nykyä niin allerginen hevosille, että ei puhettakaan että voisi talliin astua. Me siis tyydytään Väinön kanssa ihailemaan hummia(lähes päivittäin) lenkkipolkujen varrella, toisessa suunnassa issikkatalli ja toisessa ravihevosia. Meidän ikkunan alta nuo ravihevoset myös rientävät, mikä saa tuon koiruuden ajoittain riehaantumaan. Kivaa kesää ja onnea 1-vuotiaalle<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Te onnekkaat, kun saatte asua ihan heppojen vieressä! <3 Onnea sinne myös isolle pojalle! Nauttikaahan kesästä!

      Poista